lördag 17 september 2011

En ny erfarenhet


För länge köpte jag förgarn på symässan för att sticka en hatt jag såg där.  Sedan dess har garnet bara legat där och väntat. En kväll nu i veckan bestämde jag mig för att ta tag i projektet.
Garnet är inte så lätt att sticka med.  Det är väldigt löst och man får verkligen vara lätt på handen när man handskas med det. Det går av ofta. Visserligen är det ganska lätt att sätta ihop det igen, men det blir ständiga avbrott i stickningen, som även utan avbrott går långsamt. Det som bekymrar mig mest är att det är så svårt att sticka jämt och snyggt när man liksom måste lägga garnet försiktigt över stickan så att det inte ska gå av, men jag antar att det kommer att se bättre ut när det är tovat. Är det någon som har erfarenhet av att sticka med förgarn?

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig hört talas om förgarn. Verkar vara ett tålamodskrävande projekt.

    SvaraRadera