onsdag 4 mars 2009

UFO

Idag har jag blivit bekant med ett nytt uttryck "ufo".  Tilde Textil har en så bra förklaring till detta uttryck:
 * ufo=unfinished objekt, alltså allt det där man glad i hågen påbörjar men av någon anledningen sällan avslutar
Det stämmer så väldigt väl på mig. Igår tog jag upp två backar från källarhyllan, med oavslutade eller trasiga saker. Det mesta la jag tillbaka igen :), men några grejor tänkte jag faktiskt göra klart nu:

Tre väskor
Den första gjorde jag förra sommaren sedan jag varit på Sopstationen och  köpt en påse mattrasor för 20:-.  Den ska få axelrem och foder ...






... Den andra virkade jag av en massa restgarner för flera år sen och den ska också  fodras och få axelrem ...
... och den tredje ska bara fodras för att bli lite stadigare.


Två börsar ska få dragkedjor i öppningen och trådarna fästa ...


... och en duk som skulle varit till ett fönster där vi bodde innan ska bara få sina trådar fästa och sen hitta en ny plats/ägare.

Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Och visst känns det skönt att göra klart! Jag skrattade gott åt duken som skulle ligga i ett fönster i förra lägenheten – sånt har jag också. Mitt värsta är nog lusekoftan i storlek 3 månader som jag stickade och nästan monterade klart till en tjej som fyller 11 i sommar ;-)

    SvaraRadera