måndag 7 september 2009

Fobier

För ett tag sen undrade Pappa Sockerbagaren vart spindeln hade tagit vägen. Han menade då den som jag hade ute i högerkanten. Den har jag inte kommit mig för att lägga in igen, men eftersom vissa somliga i den här familjen har en väldig spindelfobi, tänkte jag att göra ett försök att träna bort den. Min egen spindelfobi försvann en sommar när jag var på läger med scouterna. Alla ledarna sov i ett stort vitt tält och på kvällen när vi skulle sova fanns det fullt med spindlar i taket. Sova måste man ju för att orka med nästa dag, så det var bara att låtsas som om ingenting var konstigt och till slut vande jag mig. Andra fobier har jag inte lyckats få bort; getingfobi och tvestjärtsfobi t ex. Men såna bilder sätter jag inte in!
Spindeln på bilden satt på golvet innanför dörren i klassrummet för ett par veckor sen.
När vi petade lite försiktigt på den, kröp den snabbt ihop och spelade död. Då såg den faktiskt lite läskigare ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar