lördag 14 augusti 2010

Plastkasse

På semestern i Grekland i sommar började jag virka en kasse av alla plastpåsar vi fick när vi handlade. Tanken var att jag skulle ha den som badkasse, men den blev inte klar förrän vi var på hemväg. Det kanske egentligen inte gör så mycket, för den blev alldeles för lång. Dessutom blir den längre och längre för var gång jag använder den och snart måste jag ha hjul under för att kunna få den med mig :-)
Hur man enkelt och snabbt gör "plarn" kan man se hos My recycled bags.
Jag undrar vad man annars kan göra av alla tompåsar. 

5 kommentarer:

  1. Vad fin!! Ja nackdelen är ju det att de töjer sej ,annars gjorde jag en badrumsmatta av klippta remsor från matkassar..Knyt bara inte ändarna när du ska virka dem utan bara virka dem i maskorna så att säga för jag kunde tyvätrr inte använda den för det var för mycket knutar så det gjorde ont när man stod på den ..=( hehe

    SvaraRadera
  2. Idag köpte jag ett plastband i färgaffären för att prova att virka med. Usch! De bara fastnade i virknålen och töjde ut sig. Annars är ju plastkasse-remsor mycket smartare återbruksmaterial och de kanske är lättare att virka med också? Vilken virknål har du använt?

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig ide. Återbruk är efterstävansvärt! Fru Inez

    SvaraRadera
  4. Kul idé, själv har jag vävt med gamla plastkassar. Det blir alldeles utmärkta mattor

    SvaraRadera