söndag 2 september 2012

Malmöfestivalen

Inför Malmöfestivalen har jag varit med när Stick Opp! har haft stickcafé. Vi har stickat och virkat klädseln till Karl X och hans häst på Stortorget. Eftersom jag kom med ganska sent hann jag inte med så mycket, men på båda kungens stövlar sitter virkade "dukar" som jag har gjort. Hästens täcke sitter fast där bak med en av mina spetsar. Min hyllremsa håller ihop nåt annat. Det är lite svårt att se när man står nere på marken. Jag virkade efter vanligt dukmönster, men med tjockt akrylgarn och det såg nästan groteskt ut, men däruppe på kungen ser det pyttelitet ut. Kul att få ha varit med i alla fall!






 Överallt i stan fanns invirkade och instickade saker. Det ena finare än det andra!








På torsdagen hade vi konsert med Sångbolaget. Först ute på stora trappan på Centralstationen och sen var vi med i körstafetten inne på stationen. Det gick ganska bra, fast det blåste rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar