måndag 26 januari 2009

Äntligen!

Det här får gå fort för någon här bredvid blir galen på tangentknäppandet och vill sova, men idag kom äntligen min virkmönsterbox som jag beställde förrförra veckan. 101 kort i behändig storlek med beskrivning på olika mönstervirkningar. De blir bra att bläddra ibland när fantasin tryter. Härliga, tydliga bilder också och på baksidan beskrivs mönstret både med ord och diagram.
Ikväll har vi också övat med kören på scen första gången. Inte där vi ska ha föreställningen, men en lika stor (eller liten :)) scen som den vi ska vara på.
Nu är det bara knappt sju veckor till premiär.

3 kommentarer:

  1. Hej där! Vad roligt att du hittat till mina bloggar! Nu fick jag en ny att kolla på köpet. :)
    Jodu, det blommiga tyget blev ännu en tunika, har en bild i min ena blogg på en likadan. Tänkte lägga upp en bild när den var klar men så blev det inte av. Det kommer kanske?

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det kul (och GOTT) att testa semlor! Ser nu att ni också gör det. (-:

    Det där låter ju som en jättebra grej- virkkorten alltså! Jag virkade i högstadiet men nu vet jag inte ens om jag minns hur man gjorde. Sk ta tag i det någon gång framöver.
    Ha det gott! Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilken kul grej med sådana kort! Kul att du tittade in i min husblogg. Visst hyr vi ut i sommar. Kolla på www.provence-arles.se
    I veckan kommer ett bloggerbjudande som du nog inte kan motstå!
    Du är även välkommen till min kreativa blogg medeashem.blogspot.com

    Hej från Efwa

    SvaraRadera