måndag 19 januari 2009

Pocketfodral

Här är fodralet. Det var i söndags som jag tittade in på Eldstickans blogg och fick se de här tänkvärda orden. Jag fick en sån väldans lust att brodera dem på något och visste med en gång att tyget skulle vara rosa och texten gul.  Efter en del knep-och-knåpande blev det ett fodral till en pocketbok, vilket jag egentligen tycker är mest besvärligt, men jag måste ju medge att det ger en lite annorlunda känsla att hålla i boken nu. Det var ett tag sen jag broderade och jag börjar verkligen förstå alla små barns frustration över att det "inte blev bra". Handen gör inte riktigt som jag vill och jag måste nog ta mig i kragen och beställa tid hos optikern.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att kunna inspirera! Jag är gillar ordspråk ;o) Eldstickan

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev. Jag har också lite smått börjat brodera ett pocketbokfodral. Men det tar nog lite tid. =)
    /Efwa

    SvaraRadera