måndag 16 februari 2009

Helsingborgsbesök





Nu har det kommit ännu mera snö. Det hade snöat i natt och har sen fortsatt över dagen.











Åkte till Helsingborg på förmiddagen. Där var inte så mycket snö.









Hälsade på Pappa Sockerbagaren, som fyller år i dagarna. Hade med mig en kartong med kakor som present. Jag hade varit inne hon den lokala konditorn och han hade packat in dem i en riktig tårtkartong.  Kartongen stod en bra stund på bänken och öppnades inte förrän vi skulle fika :)









Fastlagsbulltest igen. Den här gången blev det hemgjorda fastlagsbullar. Betyg 10/10! Vad annars? De var jättegoda. Mandelmassan smakade som om den var hemgjord, (och det var den!). Grädden perfekt vispad och bullarna var också goda. Mums!









På bordet stod en hel vas full av tulpaner. Så vackra att jag blev tvungen att fotografera dem.











Efter fikat var det dags för nästa grej; tandläkaren. När jag var klar åkte jag till kören. Nu är det hårdträning som gäller fram till föreställningen. I kväll tränade vi in lite enkla danssteg tillsammans med dansarna.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en fullmatad dag. Hoppas det gick bra hos tandläkaren. Och ja, de fastlagsbullarna ser väldigt goda ut.

    SvaraRadera
  2. Those crocheted cakes are so lovely! x

    SvaraRadera