tisdag 10 februari 2009

Snökaos i Skåne!

Jag måste få göra ett nytt inlägg i Tisdagstemat eftersom det har snöat så väldigt mycket under eftermiddagen. Det ser inte alls likadant ut på den platsen nu.

När jag kom hem halv 2 idag såg det ut så här i rabatten. Vintergäcken har växt en hel del sen förra söndagen och jag tog ett foto för att visa att våren är på väg i Skåne. 

Sen gjorde jag mitt inlägg med Tisdagstemat. Under tiden jag satt och skrev började det snöa. Jag försökte, som ni väl såg, att ta ett foto där man såg hur det snöade, men det syntes inte på bilden. Det snöade dock mer och mer och lite senare gick det riktigt bra att fotografera. Stora fina flingor yrde omkring.

Det fortsatte att snöa ännu mer och när det hade blivit mörkt tog jag den här bilden.

Så här ser det ut hos blommorna ikväll.


4 kommentarer:

  1. Aj, aj. Vintergäcken ser ut att frysa... Kul liten bildberättelse. :)

    SvaraRadera
  2. Hm..du har haft samma upplevelse som jag idag förstår jag..Detta Skåne!

    SvaraRadera
  3. Hi ... Thank you for visiting my blog. I've had a nice time looking at your pictures, but I'm sorry, I don't understand the language!

    Hope you don't get as much snow as us - it was bad for a few days!

    Take care :-)

    SvaraRadera
  4. Ha! I just spotted the 'translate' button, so now I can understand! Sorry about that. We had large snowflakes like that falling here too.

    SvaraRadera